Od początku zegarki Atlantic wyróżniały się na tle konkurencji. Pierwszy egzemplarz cechował się, bardzo wówczas rzadką, odpornością na wodę. Przyczyniło się to do tego, że firma zaczęła słynąć z produkcji tego typu czasomierzy w późniejszych latach. Kolejnym, wielkim wkładem w rozwój zegarmistrzostwa było wynalezienie przez producenta mechanizmu szybkiego przesuwu datownika za pomocą koronki. Dziś uznawane jest to za standard w niemal każdym zegarku analogowym.
Zegarki szwajcarskie były w Polsce dostępne od roku 1950, kiedy to otwarto pierwszy sklep z tym asortymentem. Zegarki Atlantic odniosły nad Wisłą ogromny sukces sprzedażowy, z miejsca stając się obiektem westchnień spragnionych luksusu Polaków. Od lat 60-tych ubiegłego wieku aż do upadku ustroju socjalistycznego były uważane za oznakę prestiżu. Odegrało to wielką rolę po zakupie marki przez firmę UVB. Rynek polski, wraz z rynkami krajów byłego Związku Radzieckiego były traktowane niezwykle priorytetowo. Wyjątkowa pozycja naszego kraju spowodowała, iż na ambasadora marki wybrano naszego rodaka, Krzysztofa Hołowczyca.