Fossil zawsze inspirował się amerykańską kreatywnością i pomysłowością. Od 1984 r. Staramy się wprowadzić nowe życie w przemysł, tworząc wysokiej jakości, modne zegarki i akcesoria, które były by zarówno ciekawe jak i dostępne. Dzisiaj nadal koncentrujemy się na tym, co czyni nas optymistycznymi, autentycznymi i oczywiście twórczymi. Wszystko co robimy, pasuje do każdego stylu życia - dla wszystkich chwil, które sprawiają, że jesteś sobą.

Oris

Fossil został założony w 1984 roku jako Overseas Products International przez Toma Kartsotisa, byłego studenta z Uniwersytetu A&M w Teksasie, mieszkającego w Dallas z sugestii jego starszego brata, Kosty Kartsotisa, dyrektora handlowego w Sanger-Harris. Kosta powiedział swojemu młodszemu bratu o potencjalnych dużych zyskach, jakie można by osiągnąć przy imporcie detalicznych towarów wytwarzanych na Dalekim Wschodzie, zwłaszcza przy imporcie modnych zegarków w umiarkowanych cenach. Ich głównym produktem były modne zegarki w stylu retro. W 1990 roku wprowadzili wyroby skórzane pod marką Fossil i linię zegarków Relic.

w 2001 Fossil nabył Szwajcarsą markę Zodiac odkupując ją od Genender International. Był to przełomowy moment dla firmy gdyż w ten sposób korporacja nie tylko zakupiła nową markę, ale także zyskała dostęp do doskonałych szwajcarskich technologii oraz fabryk.

Od 2006 roku projektanci teksańskiej korporacji próbowali stworzyć zgrabny projekt łączący smartwatche z kształtem klasycznego zegarka. Owocem tego planu są Czasomierze generacji Fossil Q, które można podzielić na linie z ekranem dotykowym oraz hybrydy. Zegarki te nie mają klasycznego wyświetlacza ale informują nas o nieodebranych połączeniach lub wiadomościach poprzez wibracje i odpowiedni ruch wskazówek na tarczy.

Wszystkie te działania skutkują tym, że Fossil wybija się na rynku producentów zegarków, oferując doskonałą amerykańską alternatywę dla znakomitych zegarków szwajcarskich i japońskich. Firma jest obecna na wszystkich ważniejszych rynkach świata, a swoją innowacyjnością oraz solidnością wykonania produktów zyskują sobie kolejne rzesze oddanych odbiorców.