Showroom CHRONO stylowy salon zegarkowy w sercu Wrocławia

Ciekawostki2. Październik 2020

Dla zegarkomaniaka często podjęcie decyzji o zakupie nowego zegarka to kwestia chwili, okazji, bądź impulsu. Bywa, że górę biorą emocje, wówczas trudno określić takie podejście jako racjonalne. Na szczęście pasji nie trzeba uzasadniać i racjonalizować, tak i jak związanych z nią decyzji. Dla osób, które dopiero wkraczają w fascynujący świat zegarmistrzostwa, wybór nowego zegarka - szczególnie tyczy się to droższych modeli, zazwyczaj jest poprzedzony rekonesansem. W czasach, kiedy aktualną godzinę wyświetla niemal każde elektroniczne urządzenie, zakup nowego zegarka powinien być decyzją trafioną, dlatego wybór i decyzja powinny odbywać się w odpowiednich do tego warunkach.

Showroom CHRONO stylowy salon zegarkowy w sercu Wrocławia

Wybierając nowy zegarek warto choć na chwilę „zatrzymać się”, chociaż na moment zwolnić tempo. Świat w którym żyjemy zazwyczaj nie daje nam zbyt wiele okazji by zatrzymać się nawet na chwilę, bo ciągle przed nami terminy, zadania i pracę do wykonania.

Idea powstawania showroomów zegarkowych doskonale wpisuje się w tę filozofię. Profesjonalnych sklepów bądź salonów oferujących zegarki jest bardzo dużo i stale przybywa nowych. Galerie handlowe powstają w coraz mniejszych miastach, a zwykle właśnie tam pojawiają się salony zegarkowe jako samodzielne byt, albo choć jako część oferty sklepu jubilerskiego. Ciekawostką są także pojawiające się u nas sklepy oferujące tylko modele jednej marki, tak zwane sklepy mono brandowe, czy też eleganckie butki danej marki zegarkowej.

Miejsce, które opisuję, oferuje jednak „coś” więcej. Showroom CHRONO łączy ofertę wielu producentów zegarków ze wspomnianą atmosferą butiku. W czasie, kiedy wszyscy – dosłownie - ciągle gdzieś i po coś „pędzimy”, wybierając zegarek oraz kupując go, możemy a nawet chcemy by ten proces przebiegał wolniej. Bez pośpiechu, bez naciskania na wybór i szybkie podjęcie decyzji. Okazuje się, że branża zegarkowa coraz lepiej odczytuje potrzeby klientów. Dlatego we Wrocławiu, w świetnej lokalizacji, powstało miejsce, które z pewnością chętnie odwiedzi tak zagorzały miłośnik zegarmistrzostwa i zegarków, jak i osoba, w której pasja dopiero kiełkuje, podobnie jak myśl o zakupie nowego zegarka.

Nowo powstały Schowroom Chrono w budynku Sky Tower w stolicy Dolnego Śląska to miejsce, gdzie w bardzo przyjemnej atmosferze możemy wybrać, lub tylko obejrzeć zegarki. A jest w czym wybierać.  Nie bez podstaw w nazwie Chrono dodano „Pełny wymiar czasu”.

Widzę to w wieloaspektowo. Po pierwsze szeroki wybór zegarków, o czym nieco później, pełna  i profesjonalna obsługa, ale i w razie konieczności profesjonalny serwis. Wszystko w jednym miejscu, choć na dwóch piętrach.

Pierwsze wrażenie, jak wiadomo, można zrobić tylko… raz. W wypadku opisywanego miejsca wrażenia po pierwszej wizycie są ze wszech miar pozytywne, co stanowi doskonałe preludium do dalszych kroków. Nie ma nic do ukrycia. Będąc nawet w oddali, gdzieś na parterze handlowej galerii w słynnym wrocławskim wieżowcu, dzięki pełnemu przeszkleniu i oświetleniu wnętrza już z daleka widzimy z czym mamy do czynienia. To kawałek wydzielonego, ale łatwo dostępnego zegarkowego świata, do którego może wejść każdy, bo każdy może się czuć zaproszony.

Wewnątrz poczujemy się bardzo swobodnie - do dyspozycji klientów oraz osób chcących jedynie pooglądać wyeksponowane zegarki jest aż 250 m2 powierzchni. To atrakcyjnie skomponowana powierzchna, gdzie wydzielono strefy dla poszczególnych marek, a także miejsce do porozmawiania z fachowa obsługą. Jesteśmy w otoczeniu zegarkowych gablot, tak zbiorowych jak i indywidualnych, gdzie eksponowane są nawet pojedyncze egzemplarze zegarków. Mnogość marek i prezentowanych modeli nie przytłacza, właśnie dzięki dobrej kompozycji tej dużej przestrzeni. Wspomniana obsługa reaguje na gości natychmiastowo, ale w dyskretny sposób, tak że możemy od razu wybrać możliwość uzyskania porad, jak i samodzielnie kontynuować zapoznawanie się z ofertą. To komfortowe podejście dla odwiedzających showroom, bo dla wielu osób ważne jest poczucie zainteresowania, ale też możliwość swobodnych działań z opcją skorzystania z pomocy w dowolnej chwili.

Ideą powstania tego miejsca jest stworzenie przestrzeni, która jest nie tyle dedykowana prezentowanym w niej zegarkom, które przecież grają główną rolę, ale właśnie tym, którzy zegarkami się interesują lub mogą i chcą się nimi zainteresować.

Nie chodziło o stworzenie kolejnego „standardowego” sklepu zegarkowego. Showroom CHRONO to miejsce umożliwiające zdecydowanie więcej, miejsce, w którym odwiedzający mogą w przyjaznej atmosferze, bez pośpiechu, zapoznać się z ofertą zegarków różnych marek, dowiedzieć się czegoś więcej o każdym z modeli i bez pośpiechu przymierzać wybrane zegarki w wydzielonym miejscu. To ukłon wobec klientów, ale także bardzo efektowne i efektywne wyróżnienie się na tle konkurencji. Takie podejście jest nadal nieczęste na naszym rynku, choć zapewne takie zegarkowe „świątynie” zaczną się pojawiać w kolejnych latach.

W showroomie, między przeszklonymi  regałami eksponującymi zegarki, znajduje się także miejsce przeznaczone dla odwiedzających, gdzie przy dużym, drewnianym i dobrze oświetlonym stole można z przyjemnością, nieśpiesznie oddać się oglądaniu zegarków, czy też przeglądaniu katalogów. To jeden z kluczowych elementów odróżniających od klasycznych salonów zegarkowych. Ważne jest też to, że wprowadzony sposób funkcjonowania pozwala na równie wygodne korzystanie przez zaawansowanych miłośników zegarków stawiających na samodzielność przy „eksploracji” tego miejsca, jak i zaproponowanie opieki i porad dla jeszcze „raczkujących” użytkowników zegarków. Kolejna wyróżniająca cecha to przygotowanie oferty dla niemal każdego, także pod względem zasobności jego portfela. Showroom CHRONO oferuje bowiem bardzo szeroki wybór zegarków. Dostępne są modele w cenie kilkuset złotych, ale  możemy także zakupić zegarki kosztujące 400 000 złotych. Tak bardzo szeroka jest rozpiętość cenowa zegarków jakie oferuje Chrono. Jednak trzon sprzedawanych modeli stanowią te, które mieszczą się w przedziale od 500 do 15 000 zł. To również spora rozpiętość, ale praktyka pokazuje, że to zakres obejmujący najczęściej sprzedawane zegarki.

Jeśli spojrzymy na dostępność brandów, to wybór jest również imponujący. W showroomie zobaczyć i przymierzyć można zarówno zegarki marek określanych jako modowe, przykładowo firm takich jak Fossil, DKNY czy Michael Kors, jak również marek typowo zegarmistrzowskich, jak Alpina, Atlantic, Balticus, Vratislavia Conceptum, Candino, Casio, Certina, Festina, Frederique Constant, G-SHOCK, Glycine, Oris czy też Seiko. Marek prezentowanych w salonie jest oczywiście znacznie więcej, niż te wymienione, a wśród nich także tworząca luksusowe zegarki marka Perrelet.

Showroom w zakresie oferty zegarkowej wyróżnia także możliwość obejrzenia na żywo i dostępność modeli zegarków tak zwanych „butikowych”. Mowa o limitowanych edycjach zegarków, które często prezentowane są wyłącznie w butikach danej marki, przez co powszechnie niedostępne. Przykładem takiego zegarka może być model Holstein Edition 2020 marki ORIS z limitowanej edycji 250 sztuk, którego jedyny egzemplarz w Polsce można zobaczyć i oczywiście kupić właśnie we wrocławskim salonie. Showroom ma w planach rozwijać także ten wyróżniający go segment oferty, pozyskując z czasem do prezentacji coraz więcej wyjątkowych modeli zegarków.

Co warte podkreślenia, w salonie zobaczyć możemy także zegarki polskich marek, z już ugruntowaną pozycją rynkową: Balticus, Vratislavia Conceptum, Xicorr. Kilka modeli rodzimych producentów jest wyeksponowanych w szklanych gablotach, gotowych do dokładnego zapoznania się i wyboru.

Jest jeszcze jedna ciekawostka dotycząca organizacji tego miejsca. W showroomie możemy skorzystać ze sprawdzonego i praktykowanego systemu „samoobsługi”.

Polega on na tym, że dla odwiedzających dostępne są dwa specjalnie w tym celu przygotowane stanowiska z dużymi, dotykowymi ekranami, na których można przeglądać i wybierać z oferty zegarki.pl , spośród wszystkich modeli dostępnych w CHRONO (ponad 30 000 modeli). Mimo bardzo dużej powierzchni showroomu, oczywistym jest, że wyeksponowana jest tylko część pełnej oferty. Pozostałą część dostępnych w sklepie zegarków możemy na spokojnie, bez pośpiechu, przejrzeć w bazie online, do której dostęp umożliwiają wspomniane ekrany dotykowe. Celem takiego rozwiązania jest oczywiście umożliwienie odwiedzającym dostępu do całego asortymentu, a po wyborze konkretnych modeli, obsługa przyniesie wskazane zegarki by zaprezentować je na żywo.

Hasłem przewodnim CHRONO jest slogan: „pełny wymiar czasu”. Hasło to jest w pełni zasadne, bo dobrze oddaje filozofię działania tej firmy. Pod szyldem CHRONO znajduje się bowiem nie tylko opisany powyżej salon i showroom, Nie tylko ponadprzeciętna oferta zegarków i akcesoriów zegarkowych, w tym największa jaką widziałem "na żywo" oferta rotomatów, ale także profesjonalny serwis zegarmistrzowski.

O nim napiszę w kolejnym artykule.

 

Adrian Szewczyk

Zegarki i Pasja (link: www.zegarkiipasja.pl)

Najnowsze artykuły

Kategorie

Zegarki.pl polecają